Showing posts with label Tags. Show all posts
Showing posts with label Tags. Show all posts

Monday, December 06, 2010

Tag from Linda

Wah... Setelah sekian lama tak bergiat dalam aktiviti tag-menge'tag', dapat tag pulak from Linda (sila visit blog beliau, banyak resepi best-best di sana. psst, Linda, kalau aku tau ko terrer masak sampai tahap ni, dulu confirm aku dok sama banglo ngan ko...confirm badan aku sehat.. hehe)

The Tag:
1) Blog's owner nickname(s):
chris - what my friends call me.

inut - ni family belah bapak level 1st kazen jer ada permit nak panggil guna nama nih... laen2 nak gatal2 panggil guna nama nih akan dapat penampor.

angkau/arul - nickname nih adik-beradik jer bleh panggil. org laen pon dapat penampor gak kalo panggil guna nama nih.
Arul - Tak tau mana origin asal-usul salasilah dapat nickname nih.
Angkau tu agaknya dtg dari perkataan 'jangkau'(Bahasa Iban), maksud dia tinggi/panjang. Kalau dalam Bahasa Cina 'angkau' tu bunyi macam 'monyet merah', masa aku lahir dulu x cukup bulan, gamaknya sebab kena injek kaw2 ngan steroid utk mematangkan paru2, belakang ada banyak bulu2 halus kaler reddish blonde. Kalau maksud angkau yg no 2 tu, aku nak balik asah parang utk tetak abang aku (pasal dia yg bagi nickname nih). Hahaha

2) Acceptance Speech
"Mula2 sekali saya nak ucapkan tima kaseh kat nenek, pak, mak, pak men, mak men, adik beradik, ipar duai, pakcik makcik, kazen-mazen .... (
30 minit kemudian)... dan terutamanya pada kawan saya Linda kerana telah menge'tag' saya. Saya amat terharu kerana mendapat penghormatan ini. Tengkiu... Tengkiu... I love u all! muacks muacks

*muntah*

Hahahaha

3) 6 Fav Singer/ Artists/ Groups

6 jer? Hahahaha... *garu-garu kepala lah pulak*

a) Disagree - Band
Lagu ada unsur-unsur macam nak bunuh diri tapi I like the guitar riffs. Aku sangat *heart* band ini ok... Nak tgk live performance diaorg ni kalo boleh. Anak aku nanti (kalo dah ada la), aku nak dodoikan ngan lagu disagree. Boleh?

b) Angelina Jolie - Actress/Artist

sebab dia hawt! And I love her movies. nuff said.

c) The Carpenters - Singer/Band

I love their songs and I grew up listening to them. And oh yeah, Boney M, Lobo, Cliff Richard (my first crush tau tak?) and the likes. My Dad awal2 pagi dah mainkan lagu depa semua, so I guess I acquire the taste for the oldies.

d) Linkin Park - Band
Lagu depa nih I usually listen to time tgh sibuk buat assignment. Makin last minit makin loud la I pasang lagu2 nih. I don't know why tapi idea gerenti akan datang mencurah2 time dgr lagu-lagu LP. Lain masa I seldom listen to them.

e) Keroncong Singers
Okay, not something that you'd expect from someone like me. My parents said that keroncong songs are the only ones that works to dodoikan me to sleep. Time tu my dad selalu pasang either the piring hitam or tape cassette (zaman tu mana ada CD, apa lagi mp3 kan). Sampai sekarang nih aku punya weakness is keroncong songs. I love the melodies and the melodious voice of the singers. I tak tau sapa nama penyanyi2 tu... Besok lusa tanya my parents about this.

f) Adibah Nor - Singer/Actress

She's versatile and she can sing. And she's hilariously funny. :-)

4) Tag your friends

Well, anyone who wants to do this tag. :-)

Sunday, March 08, 2009

The Purse Tag --- Tagged by Cokelatrawkz

Here we go...

The Rules:
1. Snap the picture of both inner and outer of your purse.
The outside
The inside
The inside

2. Introduce your purse brand, price n where you buy.
Brand: Trend NY I guess. Bought this last year at Parkson, Sanyan. Price? Uh, maybe around RM60???
Can't remember. Heheh

3. Take out whatever it's inside your purse.
Cards, cards,cardsTouchnGo Card, MPH Card IDs...Picture and prayer card

Business cards and my pet cat's vet card

Cash

Passport photo and stamps

4. Tag 7 other person.
Uhhhh....
grace
cath (both coki and i tagged you. do only once le...)
puteri
lyana
-flo-
mamadoyee
suituapui (make this a wallet tag for you leh..LOL)

5. Comment on your friend's (who tagged you) purse.
Diva-esque, just like the owner. I loved the pics. So sweet eh...

Sunday, October 05, 2008

Tag from sahabat terchenta, Grace

1. Who tag/pass you this?
-Grace the Hornbill/Pengajar

2. Your relationship with him/her is?
- Blogger Friend and real-life friend, partner-in-crime kalo pasal makan dan yang sewaktu dengan nya.

3. Your 5 impressions of him/her?
- Petite, awet muda (confirm kembang idung nih), macam budak skul ja rupa, suka karaoke, kuat makan tapi tak gemuk2 (sah banyak londongs!)

4. The most memorable thing she/he had done for you?
- She bought me pearls *mata berkaca-kaca dah ni*

5. The most memorable thing she/he had said to you?
- "Saya berjalan ke jalan besar. Kemudian saya berpatah balik untuk menge'lock' motor.."

6. If she/he become your lover you will?
- Errr... I'm not dual band ya. nda mungkin.

7. If she/he become your lover, thing she/he has to improve on will be?
- Argh!!!!!! *larikkkkk*

8. If she/he become your enemy, you will?
- Geletek dia sampai terkemeh??

9. If she/he become your enemy, the reason will be?
- Kaki dia busuk *larikkkkkk*

10. The most desired thing you want to do for her/him now is?
- Ajak pi makan2..hehehe

11. Your overall impression of her/him is?
- Good, honest, reliable ^_^

12. How you think people around you will feel about you?
- Ntah... suka ada, benci pun ada kot..hehe

13. The characters you love of yourself are?
- Strong, resilient and funny

14. On the contrary, the characters you hate of yourself are?
- My temper

15. The most ideal person you want to be is?
- ntah..Martha Stewart kot (minus the felony stuffs lah)

16. For people that care and like you, say something to them:
-I Love u too *hugs*

17. Pass this quiz to 10 persons that you wished to know how they feel about you.
(mesti sepuluh ka? Macam sudah kena conquer si Grace semua ja ni..)

1. Grace (aku sik pedulik..ko jawab la lagik!)
2. Cuthess
3. Ubek
4. STP
5. Junaidix
6. Carneyz
7. Dr Sharon
8. Mama Doyee
9. Flo InduKayan
10. Gendath

18. Who is No.6 having relationship with?
- With No 5 (they're married lah weh!)

19. Is No.9 a male or female?
- Female

20. If No.7 and 10 are together, will it be a good thing?
- Dua2 perempuan la...

21. What is No.2 studying about?
- Info Tech (Edu)

22. When was the last time you had a chat with No.3?
- Chat??? Berbalas-balas komen selalu la

23. What kind of music band does No.8 like?
- Ntah... time skul dulu she likes Feminin (lariiikkkkkk)

24. Does No.1 have any siblings?
- 3 orang. Dia yg paling sulung tapi paling kecik... (larrriiikkkkkkkkkk)


25. How about No.9?
- Flo, study+work somewhere in Scotland (Flo, tapau kilt sepasang..muahahaha)

27. Is No.4 single?
- Happily married with kids :-)

28. What is the surname of No.5?
- uhhh... *confidential la*

29.What's the hobby of No.10?
- main selingkut dgn baby dia???

30. Does No.5 and 9 get along well?
- uhhh...not applicable here.

31. Where is No.2 studying at?
- UUM suatu masa dahulu dgn BFF nya si Rozana..muahahahha

32. Talk something casually about No.1?
- Ko pun buat lawak juak

33. Have you tried developing feelings for No.6?
- Aku sik sanggup... (Mati ku ditembak laki nya kelak!)

34. Where does No.9 live at?
- Scotland

35. What colour does No.4 like?
- Hmmm... tak tau

36. Are No.5 and 1 best friends?
- No 1 pelanggan msjbox si No 5

37. Is No.7 the sexiest person in the world?
- Sexy attitude to life..hehe

38. What is No.6 doing now?
- Tengah beraya di kampung suami terchentanya...