---------------------------------------------
The title of my post is in Iban, it means gong-beater uncle. I am reflecting on the behaviour of a person residing (maybe) within 10-kilometre radius from us. Must be cryptic, no?This uncle is rather infamous in our neighbourhood, no wait, let me correct that, this uncle AND his family is rather infamous in our neighbourhood. He was of the sort that likes to show off what he got (or what he ain't got yet but he swears to God he'll get it soon).
This is one of the rare post that I will write in Iban. Lest my Dad comment that my Iban is getting be'tegar' a bit. Heheh
Nyadi jaku tu ukai deka nyadung penyai sapa-sapa. Ukai mega deka ngemalu ka sapa-sapa. Tang jaku kenang tu ngambi ka kitai tau betati ka pengelikun pendiau diri empu. Nyadi ke bendar ia, aku tu sigi rindu berati ka ulah orang (engka nya kini ngambi bidang psikologi and cognitive science). Nyadi pendiau sida Aya Pemangkung Tawak (APT) tu sebilik sigi lama udah aku perati ke. Baka apai labang anak sigi ga nyadi burik (betul ka enda peribahasa aku tu?), nyadi perangai APT tu sigi dititih ka bala anak ia. Baka kuih kek sigi nitih ka chuan iya deh.
Nyadi sida APT tu sebilik sigi bungah sereta peramah enggau orang tang anang asa ati, sida ia tu tau nyadi ba menara pemancar signal. Kategal ia, suah ga bini APT tu ngangau ka indai aku ari pagar rumah sida kategal ka betusoi ka 'berita angat'. Indai aku semina nyaut 'auk, auk pia' aja. Ukai semina kami sebilik, mayuh bala orang bukai sigi madah ka signal 'radio' sida sigi kuat amat deh. Siti da perangai APT tu ti enda berapa dikerindu ka orang ianya ia rindu amat betapat enggau orang. Ia rindu nampak ka sida bisi pemisi agi ari orang bukai taja kami nemu, semua nya UTANG. Ia balat rindu muji bala anak ia pandai ngiga laki laban laki ukai orang sengapa. Menantu ia bisi nya kereja perintah, tuan pulis, pengajar sereta orang (Iban) NZ. Lebuh maya siku anak APT tu suba kala betunang enggau anak pensyarah, nya meh aya tu nyau kerah2 muji pemintar anak ia ngiga laki laban menantu ia ukai purih sengapa. Nyau geli hati bala orang ke ninga. Kasih endar, nadai endar ga utai ke membanggakan ia. Enti apai indai ke bukai, gaga agi enti anak bisi pemandai lalu kereja ti menyana.
Nyadi APT tu sigi enda tau bisi 'tawak', mit ke besai, sigi dipangkung ia. Tang diatu bisi tampak runggu APT tu laban siko menantu iya tu tadi udah ditemu serta disiasat orang kategal penyalah 'makai besuap'. Ukai mensia di dunia tu buta tauka paloi enda nemu ni sukat pemayuh gaji lalu manding ke nya enggau reta ke dikembuan. Bisi ga ba pikir aku, engka pengawa menantu ia nya bisi tebantai laban perangai APT tu. Tai mayau dilamun ba para pen nemu nempuh bau ia, anang ke agi tu tak dipangkung disadung aya nya berita menantu ia ti mayuh duit enggau rumah. Nama meh penyadi, tawak besai nyau udah rimpak. Nadai entu tetaing munyi tawak APT diatu tang agi ga ia kadang-kadang mangkung tawak. Baka ko ia nganu apai ku suba,
" Ka ngaga extension meh tu unggal, ngaga batu dua tingkat. Tang nya meh, agi nganti tiang segala besai (Roman-style pillar) bedau datai."
(Maya nya kami baru udah nyambung rumah dua tingkat, ba baruh simen tang tingkat atas papan).
That was two years ago. Engka nyau burok tiang nya kelalu lama dalam chuan.
-----------------------------------------
Forgot to post this picture of a wonderful halter neck dress I wore for Ron's wedding. I love this dress :-)
Photo taken with Daryl and Marinus
10 comments:
er....nya la kitai enda maju enti bisi perangai baka tu.nya padah urang enti ulih "baka teresak padi,makin berisi makin tendur"(mesti salah tu,tapi paham-jk la...)
Chewah, stidi la peribahasa nuan. :-) Ya, anang baka tin kosong, dipangkung sigi ragak. Hehe
hahaha...thanks for the compliment. Tapi ya pun salah aku rasa. Indai aku kala nganu laban selalu fail subject Bahasa Iban suba. The one and only who is purely iban and the one and only who ever fail "Bahasa Iban" with flying color. whahaha.......I am proud of myself.
eh, marinus is in! what happen to that fella?
hi Christ nama berita dik. Iskk benung ngetat ke selsema aku tuk ditu, pedis pala nunga komputer. laban bendar sarinya berpoco poco nyu pukul 2.30 pagi pulai. Nyu agi dicirit ke air tuak sampai sarituk. Eh amat bajik dik wai, tau eh ngena baju nya wedding dinner aku. hehe enda ibuh ngena tema putih lelak legi engka org nadai minat gak. enda sebaka.
"Forgot to post this picture of a wonderful halter neck dress I wore for Ron's wedding. I love this dress :-)" me too!!!!!
ubek:
i was also often scolded by my dad for my (sometimes) broken Bahasa Iban. Haha...
Kim:
Marinus is teaching now. in Sabah suda...
Cuthess:
Hehe. Thanks wai, meda baka ngena baju nama ngagai wedding nuan. hehe
Ubek (again):
We have the same taste (in style)..hehe. thanks...
APT remind me of one of my friends in Miri many moons back - but strangely at one time he also complained about our common neighbour, a chinese guy who own a huge house at the corner. Enda tentu nemu menilai hal tu, ko orang putis - boasting vs humility (is the best policy).
But then depend on perspective, if one is too humble one would lose respect esp. in de business world, business development, marketing, etc. So sometime people need to show that they are driving big cars, etc. just to impress others :).
In western culture pride is considered good as long as don't boast too much. Just look at WWE how wrestlers show off but look at Bruce Lee, diam2 hehehe
If I were at that dinner, I will sing this for you:
Its late in the evening
Shes wondering what clothes to wear
She puts on her make up
And brushes her long blonde hair
And then she asks me
Do I look alright
And I say yes, you look wonderful tonight
We go a party
And everyone turns to see
This beautiful lady
Thats walking around with me
And then she asks me
Do you feel alright
And I say yes, I feel wonderful tonight
I feel wonderful
Because I see the love light in your eyes
And the wonder of it all
Is that you just dont realize
How much I love you
Its time to go home now
And Ive got an aching head
So I give her the car keys
She helps me to bed
And then I tell her
As I turn out the light
I say my darling, you were wonderful tonight
Oh my darling, you were wonderful tonight
Wonderful Tonight
by eric clapton
wis:
a healthy sense of pride in oneself is a must, otherwise jadi doormat aja la.hehehe... but this APT terlalu ka compete with others, until biar bekikis bulu betis. Haha
Ubek:
*clap*clap*
Post a Comment